Selasa, 15 November 2011

...:::KepercayaaN:::...

Sejak hari itu,
tertanam sikap kurang percaya,
Tapi!!
bukan pada diri sendiri,
pada orang sekelilingi!
sekelilingi aku,berdekatan aku, berjauhan aku
mahupun
sekitarku!
haha
Walaupun mereka berbuat baik
sebesar gajah, sekecil zarah pun
takkan terbit rasa percaya dalam diri aku
utk mempercayai setiap apa diperkatakan,
diperjanjikan dan diluahkan!
Aku mungkin pendengar yg setia,
mempercayainya TIDAK!
maafkan aku!
jika ada yang merasa jengkel dengan
nukilan jiwa psiko aku nih!
izinkanlah aku tuk hidup dalam dunia aku
iaitu, "tidak MEMPERCAYAI" org sekitarku kecuali keluargaku...
dan,beberapa sahabat, orang perorangan yg terdekat denganku
bukan tak nak percaya,
percaya tu boleh...tapi bukan aku tak
percaya...
cuma,kepercayaan tu separuh ataupun setengah paruh
ataupun tidak percaya langsng!
apa-apapun kita manusia pandai menilai,
tk menilai dengn mata kasar,
mata halus pun boleh lagi kan?
kalaulah seseorng itu baru kita kenal,
jngnlah cepat sangat nk percaya 
bagai nak rak!

sekian Wassalam....
*Kata Amatur : pengalaman dan kenangan pahit mengajar erti hidup kpd seseorg insan yg bertapak dimuka bumi ini....^^v*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan