Sabtu, 26 November 2011

..:::BicaRA TenTAng sAHAbat,TemaN, RAkan, Saing,kaWAn dan TentANG kaMI..:::

Anis dalam kenangan! Biarpun tidak lagi sebumbung,  dia adalah teman pertamaku di Aswara dan sampai kini....
Assalamualaikum  ♥ ♥ ♥
Pembuka bicara,
kali ini biarlah aku bercerita 
tentang
seorang!
bukan! tentang beberapa orang...
yang amat rapat dengan diriku 
dan,
sudi menerima aku sebagai sahabat
mereka.
Sedangkan aku boleh dikatakan,
seorang yg amat tipikal dan mampu
membuatkan orang bengang dengan sikapku
yang kadang2 begitu menyebalkan sesiapa saja.
sepanjang dua tahun lebih,
hampir,
 merangkap masuk tiga tahun...
merekalah yang begitu rapat dengan aku,
Kami....
saling menyokong antra satu sama lain,
saling berkongsi rasa,
saling mempercayai,
saling bertukar gelak tawa,
tangis hiba,
saling berkongsi makanan, bantal, selimut
dan masalah yg menghimpit jiwa.
tinggal sebumbung,
bermacam ragam dan perangai yang berlainan,
tetapi kita saling memahami dan saling memerlukan.
seorang berduka, berdukalah semuanya.
seorang bergelak tawa, semua turt tertawa.
begitulah kami...
kadang2 terbayangkan,
bagaimana kami 10 tahun akan datang,
20 tahun akan datang dan seterus2nya...
bila bersuami, bila ada anak, bila menimang cucu dan bila bertongkat.
mampukan kami berkongsi rasa???
masihkan lagi kami mampu bergelak hiba?
itu semua, hanya DIA yg maha mengetahui...
apa yg aku tahu,
dan tak mampu aku nafikan,
aku terlalu menyayangi mereka semua!!!
tak sanggp utk menghadapi perpisahan dengan mereka.
kalau boleh, biarlah perjalann persahabatn kami tetap
menyusur ke akar yg makin mereput.
biarpun, aku selalu bikin maslah,
kerap merajuk, menarik muka
mereka tetap bersabar dan terus bersabar
dengan aku.
terima kasih teman, sahabat, rakan, saing, kawan....
persahabatn dengan kalian begitu bernilai bagiku!
harapanku, agar kita tetap kekal bersama...
senyum mampu terukir, gelak terlontar tika sunyi menerpa antara kita...
aku akn sentiasa merindu setiap memori kita bersama!!!
KENANGAN MANIS MASAM BERSAMA  KALIAN TERLIPAT INDAH DALAM SANUBARIKU
 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥




*kata amatur: sedih bila mengenangkan pengajianku di Aswara makin tamat....;( *

Tiada ulasan:

Catat Ulasan