Sabtu, 14 Januari 2012

..::Dunia Baru...:::

2012,
Tahun penamat bagiku utk menamatkan pengajian peringkt diplomaku.
hampir genap tiga tahun,
terasa masa berlalu dengan cepat.
apa-apapun Alhamdullilah dan syukur tak terhingga
kerana aku masih diberi peluang dan kekuatan utk tetap
bernafas dimuka bumi ini dengan izinNya...
dan,
utk tahun-tahun terakhir ini,
aku tidak lagi menetap di rumah sewa.
asrama menjadi pilihanku.
sejujurnya ak terasa jakun dan kekok...
rasa duduk dalam satu dunia yg betul ganjil,
mungkin tiadanya org2 terdekat denganku.
rasa lecahnya bila mereka-mereka berkenaan jauh dripada aku.
tetapi, aku kena biasakan diriku...
tak boleh terikut-ikut sangt
lagipun suatu hari nanti kami pun akan tetap terpisah.
mgkin utk ijazah aku sambg di tempat lain.
tempat sekarag ni...umm..entahlah!


kata amatur: kalau malam-malam begitu pasti rumah sewaku kecoh dan bising mengalahkan pasar malam!!Ya Allah....rindunyaaaa.......................!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan