Isnin, 23 April 2012

..:::Mak Yung Eden Tajeli, Sebuah Kenagan Terindah!

"exam" pertama dah lepas!Gembira tak terkata!dan, Syukur ke hadrat Ilahi kerana pementasan Mak Yung Eden Tajeli berjalan dengan lancarnya. sambutan yang diterima amat menggalakkan. terharunya, kumpulan saya yang selama ini dianggap agak "bermasalah", mampu memberikan persembahan terbaik di malam show! Alhamdullilah!

Apa peranan saya sepanjang berlangsungnya produksi Eden Tajeli ini?
perananku tak adalah seberat mana, pada mulanya saya dititahkan menjadi ASM kepada Mirmie Ziebang yang merangkap menjadi SM utk kumpulan Penulisan Kreatif, Seni Halus dan Filem& Video bersama seorang lagi sahabat kami iaitu Radzmi Rico. Tetapi, dekat penghujung show saya diberi lagi satu peranan iaitu memegang watak Mak Inang yang kepoh dan gedik! Tak tergambar perasaan ini, mula-mula suka, lama-lama menderita!
Gedik? Berlakon? mampukah saya buat, sedangkan saya seorang yang pemalu...hehehe ^^v!

Namun, dengan berkat sokongan dan kata-kata semangat dri para sahabat, saya cuba menjadi gedik sebaik mungkin. masa latihan, kena marah, wajarlah! lepas latihan, menangislah beb!hahaha, tak lawak pun...

Apa-apa pun ak seronok sepanjang dalam kelas mak yung! dapat rakan sekelas yang supportive! Mesti saya akan rindukan kenagan ini pada suatu hari nanti. Rindukan suara Mama As yang suka marah-marah. Kak Ara, Kak Yan, dll..

Jom, tengok gambar sekitar show... 

Mengadap Rebab, Rainee selaku Pak Yong 


Tuan Puteri mandi bersiram bersama inang-inang

Nenek Spek Bentala Naga

Raja Sulong, Peran Tua, Peran Muda dan rakyat-rakyat jelata

Penutup Show....


sesi upacara bersiram...ngee~~~
Inang yang baik....;P

Sekali lagi mengadap rebab, cuba cari mana saya???
Masa show, memang rasa nervous sangat! sampaikan step menari ada terlanggar..hahaha
Sambung tengok gambar selepas show, sesi bertemu peminat!hahahaha, kelas kau jah! ^^v 

Terima Kasih Kak Jas sudi hadir bersama adiknya dan anaknya yg cute...terima kasih juga bunga berserta mug yg comel/!

Saya bersama peran muda, Abang Aus ^^v

Bersama SM terkenal, Mimi Zakaria dan Pemain Gendang Wanita, Kak U...HEHEHE...

Kak Yana, guru lakon. tak lupa juga Kak Lang...huhuhu

Kawan-kawan sekelas

Peace!No War...

oghe kapong asal kedoh tapi menetap di kelate...huhuh


Satu pasukan, tapi tk cukup lengkap....

Kejap! tengok gambar sebelum show pula...ngeee~~~

bersama Kak Sya...

yg tengah, penontn setia 3 malam berturut2


Barisan Inang, Tuan Puteri tak sempat bergambr...;p


Sahabat...

Kawan....
Fuh!Habis show, rasa lega seleganyaa...!Terima Ksih pada semua, rakan-rakan dan tenaga pengajar!








*SUMBER GAMBAR DIPEROLEHI DARIPADA RAKAN-RAKAN, TERIMA KASIH DAN IZINKAN SAYA MENGAMBILNYA....^^V*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan