Rabu, 26 Oktober 2011

...:::Saya Pun Nak Begini..:::

Semalam selongkar punya selongkar blog kepada blogger2 serantau dunia,
dan ak terjmpa sebuah tulisan dri sebuah blog ni dan lupa pun nk copy dia punya link.
Wah! terasa syahdu sekali membacanya...
dan, rasa sebijik kena...
ummm, mungkinlaaa...
maaflah, aku copy tulisan itu utk dikongsi
memandangkn rasaku dengan rasa blogger tu hampir sama...
antara bait-bait tulisannya...


" Saya bukanlah seorang wanita yang terlalu indah yang patut untuk dibangga kan.tapi saya akan cuba untuk perindahkan diri saya dari hari demi hari supaya nanti bila saya bertemu cinta hati saya dia akan rasa sangat bertuah memiliki saya.

Saya bukan nak jadi permaisuri yang selalu di tatang bagai minyak yang penuh..nak buat ini tak mahu..nak buat itu tak mahu hanya mahu bergantung pada dayang2 nya ..maksudnya saya tak mintak supaya saya diberikan orang gaji sebagai tanda cinta hati saya kelak menyayangi saya.Tapi saya nak usaha menjadi tangan yang satu lagi untuk cinta saya kelak.Supaya saya dapat membantu apa yang termampu dan supaya saya dapat meringankan beban cinta hati saya nanti.

Meskipun kini saya belum tahu siapa yang ditakdir kan untuk saya.Tapi tak pe saya takkan bersedih lagi sebab saya selalu anggap bahawa ALLAH simpan saya untuk hanya yang terbaik.Walaupun mungkin itu hanya angan saya saja ,tapi saya manusia biasa,manusia biasa selalu mahu yang terbaik dalam hidup dia kan?begitu juga dengan saya

Memang saya akui,bila saya lihat mereka semua ade teman untuk mengadu,teman untuk meluah cinta ,memang saya cemburu.Tapi dalam cemburu saya ,saya akan tersenyum sendiri dan berkata dalam hati "mungkin ALLAH nak aku bercinta selepas khawin,sebab tu lah aku dijadikannya mempunyai hati yang susah untuk jatuh cinta .Kalau hari ini aku jatuh cinta dengan kamu,maka aku akan cinta dalam masa yang lama.Tapi untuk aku jatuh cinta terlalu susah.Hati aku terlalu kalis cinta.

Saya bila bercinta selalu suka menangis,selalu rasa macam takut pasangan saya akan tinggalkan saya,sampaikan kadang2 perasaan saya ni buat si dia sakit hati.Mungkin ALLAH tak mahu saya menangis buat masa sekarang tentang cinta ,sebab nya ALLAH nak saya bercinta selepas khawin supaya saya tak selalu memangis bila orang yang saya cinta tu selalu ada depan mata.Nanti tak lah saya selalu menangis tanya kat diri sendiri kenapa dia tak call aku hari ni?   kenapa dia dah jarang call aku?kenapa dia tak jawab call aku?keapa sekarang dia jarang msg aku?kemudian menangis tanpa faham kalau2 orang tu tengah busy.Bila khawin kita hari2 akan tengok dia..so tak payah la saya selalu tunggu call si dia...tunggu msg si dia kan?sakit tawu menunggu...

Tapi saya tak pernah mengharapkan seorang yang terlalu sempurna.yang hensem,kaya raya boleh bagi saya 10 orang gaji 2 buah kereta mewah,sebuah rumah ade kolam renang,hurm...saya tak mengharapkan itu..saya cuma mengaharapkan dia dapat terima saya...kalau boleh saya nak yang tak sempurna tapi dia ade iman sebagai asas.Sebab nya saya nak jadi kesempurnaan dia..dan dia jadi kesempurnaan saya..baru best kan?jadi boleh la saya kata...saya takkan sempurna tanpa kamu..dan kamu harus ingat dan sedar diri bahawa tanpa saya kamu takkan sempurna juga..jadi kamu jangan sekali2 nak cari isteri lain..kalau tak memang kamu OKU sebab tak sempurna...hehe.

Saya sedih kalau orang kata saya sombong bila tak selalu rapat dengan lelaki,selalu sombong bila ditegur..sebab nya saya bukan sengaja nak jadi hati kebal kerana cinta..tapi saya cuma menunggu siapa yang boleh melawan kekebalan hati saya ni terhadap cinta..siapa yang akan usaha untuk jirus pintu hati saya yang kebal ni sampai satu tahap dia jadi lembik..macam kertas tebal2 tu..walaupun kertas tu tebal lame2 kalau kena jirus nanti die jadi lembik lepas tu hancur..bukan saya nak suruh awak hancurkan hati saya..nanti matilah saya..nak ke awak dapat saya tapi sebagai seorang mayat?hehe.maksudnya saya cuma mengharap ada seseorang yang boleh lembut kan hati saya untuk kembali jatuh cinta..

Agaknya ALLAH tahu kalau saya bercinta sekarang,nanti orang yang saya cinta tu akan rasa susah..sebab maklumla saya kan suka menangis..nanti susahla kalau saya asyik menangis..serabut je lah minah mira ni....menangis2....bosan..cari perempuan lain lagi bagus...urm..kesian saya nanti..saya tak mintak untuk jadi selalu suka menangis..saya tak mintak untuk ditakdirkan jadi seorang yang suka menyusahkan orang lain dengan tangisan saya ni..tapi saya sendiri pun tak tahu kenapa saya suka menangis..hati saya mudah sangat tersentuh..saya mudah rasa orang tu tak sayang kan saya...and saya takut kalau orang dah tak sayang kan saya..lebih2 lagi kalau orang tu adalah orang yang betul2 saya sayang..mungkin ALLAH tak nak menyiksa orang lain dengan cara saya kan?kalau nanti kawin saya selalu menangis takpe...lepas kawin senang nak pujuk sebab dah jadi isteri kan....time bercinta susah nak pujuk...lame2 orang tu jadi stress lepas tu lari duduk kat thailand tak nak balik malaysia sebab saya ada..kesian saya..saya bukannya orang jahat..cuma saya suka nangis aje..

Cita2 saya..saya nak jadi bunga mawar..lepas tu mawar tu ade duri..semua orang akan jauh dari saya dan hanya tengok dari jarak yang jauh..lepas tu saya harap akan ade cuma seorang je yang berani datang pada mawar yang ade duri tuh...saya nak jadi macam tu...boleh tak?moga ALLAH kabulkan doa saya..amin..."

Pengakhirnya aku mengaminkan doanya. Berkali-kali aku baca tulisan ni, hehehe saja. sebab tak ada kerjakan. Aku pun nak jadi bunga mawarlah...^^v

* kata amatur : Bukan mood nak berjiwang, biarpun tiap2 hari ak memg seorang yg jiwang! kadang2 hati ni perit bila terkenang seseorng...^^v *

Tiada ulasan:

Catat Ulasan